ගුවන් යානය අතුරුදහන් වුනේ ගුවන් ගත වී විනාඩි 15 කින්.

පුද්ගලයන් 22 දෙනෙකු සමඟින් නේපාලයේදී අතුරුදහන් වු මගී ගුවන් යානය අතුරුදහන් වුයේ ගුවන් ගත වී විනාඩි 15 කදී බව අදාල මෙහෙයුම් ගුවන් සමාගම පවසයි.

පසුගිය වසර කිහිපයක සිට නේපාලයේ ගුවන් කර්මාන්තය වේගයෙන් සංවර්ධනය වී ඇත. ලගාවීමට අපහසු කඳුකර ප්රදේශ වෙත පුද්ගලයන් සහ භාණ්ඩ රැගෙන යාම සදහා ගුවන් යානා භාවිතා කරයි.

මෙසේ අතුරුදහනු වු ගුවන් යානය ටාරා එයාර් ගුවන් සේවයට අයත් අතර Twin Otter වර්ගයට අයත් වෙි. බටහිර පොක් හාරා නගරයේ සිට ජොම්සොම් වෙත පෙරවරු 9:55 ට (ග්‍රිනිච් වේලාවෙන් 0410) පිටත් වී තිබේ.

ටාරා ගුවන් සේවයට අයත් Air DHC-6 Twin Otter 9N-AEV ගුවන් යානය 2013 ඔක්තෝමිබර් 13 වන දින ජොම්සම් ගුවන් තොටුපලේදී ගත් චායාරූපයක්

ෙටාරා එයාර් හි ප්‍රකාශක සුදර්ශන් බර්ටවුලා ඒඑෆ්පී පුවත් සේවය වෙත පවසා ඇත්තේ “අපි ගුවන් යානය තිබිය හැකි ප්‍රදේශය සොයා ගැනීමට උත්සාහ කරමින් සිටිමු. “පොලිසිය සහ හමුදාව යන දෙඅංශයෙන්ම සෝදිසි කිරීම් සහ ගලවා ගැනීමේ කණ්ඩායම් ඒ දෙසට ගමන් කරමින් සිටිති.” යානයේ මගීන් 19 දෙනෙකු සහ කාර්ය මණ්ඩල සාමාජිකයින් තිදෙනෙකු සිටි බව ඔහු පැවසීය. මගීන් අතර ජර්මානු ජාතිකයන් දෙදෙනෙකු සහ ඉන්දියානුවන් හතර දෙනෙකු ද, ඉතිරි නේපාල ජාතිකයන් ද විය.

කත්මණ්ඩු අගනුවරට බටහිර දෙසින් කිලෝමීටර් 200ක් (සැතපුම් 120ක්) දුරින් පිහිටි පොකාරා සිට ගුවන් යානයකින් විනාඩි 20ක් පමණ ගිය විට ජොම්සොම් හමුවේ. ජොම්සම් යනු හිමාලයේ ජනප්‍රිය කඳු නැගීමේ ගමනාන්තයකි. ස්වදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ ප්‍රකාශකයෙකු වන ෆනින්ද්‍ර මනි පොකාරෙල් පැවසුවේ සෝදිසි මෙහෙයුමක් සඳහා හෙලිකොප්ටර් යානා දෙකක් යොදවා ඇති බවයි. නමුත් පෙනීම අඩු බව ඔහු කීවේය. එසේම ජාත්්‍යන්තර පුවත් සේවා වාර්ථා කරන ආකාරයට අයහපත් කාලගුණය සෑම දේකටම බාධා ඇති කර තිබෙන බවයි

ප්‍රමාණවත් පුහුණුවක් සහ නඩත්තුවක් නොමැතිකම හේතුවෙන් නේපාලයේ ගුවන් සේවා කර්මාන්තය දිගු කලක් තිස්සේ දුර්වල ආරක්ෂාවකින් පීඩා විඳිති. යුරෝපා සංගමය සිය ගුවන් සීමාවෙන් සියලුම නේපාල ගුවන් සේවා තහනම් කර ඇත්තේ ආරක්‍ෂාව හේතුවෙනි. දක්‍ෂ ගුවන් නියමුවන්ට පවා අභියෝගයක් වන ප්‍රවේශයන් සහිත හිමෙන් වැසී ගිය කඳු මුදුන්වලින් වට වූ ලොව දුරස්ථ සහ උපක්‍රමශීලී ධාවන පථ කිහිපයක් ද හිමාලයානු රට සතුය. කඳුකරයේ කාලගුණය ද ඉක්මනින් වෙනස් විය හැකි අතර, ද්රෝහී පියාසර තත්ත්වයන් නිර්මාණය කරයි.

2018 මාර්තු මාසයේදී US-Bangla Airlines ගුවන් යානයක් Kathmandu හි ජාත්‍යන්තර ගුවන් තොටුපළ අසලදී කඩා වැටී 51 දෙනෙකු මිය ගියේය. බංගලිදේශයේ ඩකා අගනුවර සිට පැමිණි ගුවන් යානය කඩා වැටී පාපන්දු පිටියකට ලිස්සා ගොස් එහි ගිනිගෙන දැවී ගියේය. ගිනිගත් සුන්බුන් අතරින් මගීන් 20 දෙනෙකු ආශ්චර්යමත් ලෙස බේරී ඇති නමුත් බරපතල තුවාල ලබා ඇත.

ගුවන් යානය කඩා වැටෙන විට පාලනයේ සිටි නැවුම් සුදුසුකම් ලත් සහායක නියමුවාගේ අවධානය වෙනතකට යොමු කරමින් ගුවන් ගමන අතරතුර කපිතාන්වරයා චිත්තවේගීය බිඳවැටීමකට ලක් වූ බව පරීක්ෂණයකින් හෙළි විය. ගුවන් ගමනාගමන පාලනය ද ධාවන පථයේ අන්ත දෙක ව්‍යාකූල කළ නමුත් මෙය ගුවන් ගමනට කිසිදු බලපෑමක් නොකළ බව නිගමනය කරන බව වාර්තාව පවසයි.

1992 වසරේ පකිස්තාන ජාත්‍යන්තර ගුවන් සේවයට අයත් ගුවන් යානයක් කත්මන්ඩු ගුවන් තොටුපළ වෙත ළඟා වන විට කඩා වැටීමෙන් එහි ගමන් ගත් 167 දෙනාම මිය ගියහ. එය නේපාලයේ සිදුවූ මාරාන්තිකම අනතුර බව ද වාර්තා වෙි. මීට මාස දෙකකට පෙර තායි එයාර්වේස් ගුවන් යානයක් එම ගුවන් තොටුපළ ආසන්නයේදීම කඩා වැටී 113 දෙනෙකු මිය ගියේය.

2019 වසරේ එවරස්ට් කන්ද අසලින් ගුවන්ගත වීමේදී ගුවන් යානයක් ධාවන පථයෙන් ඉවතට පැන හෙලිකොප්ටර් දෙකක ගැටීමෙන් පුද්ගලයන් තිදෙනෙක් මිය ගියහ. එවරස්ට් කලාපයේ ප්‍රධාන දොරටුව වන ලුක්ලා ගුවන් තොටුපළේදී මෙම අනතුර සිදුවී ඇති අතර එය ගොඩබෑම සහ ගුවන්ගත කිරීම සදහා වඩාත්ම දුෂ්කර එකක් ලෙස සැලකේ.

එසේම 2019 වසරේ නේපාලයේ නැඟෙනහිර කඳුකර ප්‍රදේශයේදී හෙලිකොප්ටරයක් ​​කඩා වැටීමෙන් මියගිය හත් දෙනා අතර නේපාලයේ සංචාරක අමාත්‍ය රබීන්ද්‍ර අධිකාරි ද විය. මේ මාසයේ නේපාලයේ දෙවන ජාත්‍යන්තර ගුවන් තොටුපළ බහිරහවා හි විවෘත කරන ලද අතර, ආසියාව පුරා බෞද්ධ බැතිමතුන්ට අසල පිහිටි ලුම්බිණියේ බුදුන් උපන් ස්ථානයට ප්‍රවේශය ලබා දීම අරමුණු කර ගෙන ඇත. ඩොලර් මිලියන 76 ක ව්‍යාපෘතිය මගින් අධික බරින් යුත් කත්මණ්ඩු ජාත්‍යන්තර ගුවන් තොටුපළේ පීඩනය ලිහිල් වනු ඇත.

Exit mobile version